zondag 29 maart 2009

Project: de perfecte broek

WAAROM IS BROEKEN MAKEN NIET LEUK?

1. Het is veel werk.
2. Het is saai door het naaien van lange rechte stukken.
3. Ze passen nooit.
4. Voor het geld hoef je het niet te doen.
Waarom dan toch broeken maken? Tsja, ik kan nu eenmaal de verleiding niet weerstaan met al die mooie stofjes die te koop zijn.

ZE PASSEN NOOIT. Dat is eigenlijk wel het meest frustrerende. Kijk maar eens naar deze broek:


De broek is gemaakt van een prachtige stevige stretch babyrib van de lapjesschuur. En ondanks een Burda kooppatroon is ie niet naar mijn zin. De naaivolgorde had ik al veranderd: eerst de binnenbeennaden, dan de kruisnaad en als laatste pas de buitenbeennaden. Hierbij heb ik al HEEL VEEL aan het patroon moeten veranderen. Het is echter niet genoeg: zoals je ziet kan hij middenachter en middenvoor nog wel wat ingenomen worden. Bovendien is de stof te dik waardoor de band niet mooi valt. Omdat ik tóch een perfecte stretchbroek wil creeëren ga ik verder met sleutelen aan het patroon. De binnenband en voeringzak ga ik nu maken van dunne stof, hopelijk helpt dat. Ik heb nog genoeg mooie stretchstofjes liggen dus oefenstof genoeg. Wordt vervolgd....


1 opmerking:

  1. Oh, ja broeken, ik zie altijd hele mooie modellen, maar eer dat het op de foto lijktvan het patroon.... Daar gaat zeer veel pas- en meetwerk aan vooraf. Maar ik geef het ook niet op. Ik vind in de winkel een broek kopen veel rampzaliger, vooral voor mijn humeur! Succes met de volgende broek.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen