vrijdag 9 april 2010

Nieuw tijdperk breekt aan...

De laatste twee kinderbroeken voor Mathijs zijn klaar. Als basis een joggingbroekpatroon uit een oude Ottobre. Net als voorgaande broek gemaakt van silicon poplin, en gevoerd met gaatjesstof. Eén broek is zandkleurig met opgestikte paspelzakken en pipingbandje, en één diep donkergrijs met diepe steekzakken en bont bandje langs de zijnaad. Hopelijk vindt Mathijs het bandje niet té bont, anders moet ik die er weer af slopen.


Mathijs is ondertussen zo groot geworden dat hij wel een volwassenenbroek aan kan. Een broek kopen is nog steeds geen optie, vorige week zijn we uit winkelen geweest en niks paste! Daarbij sluiten bijna alle spijkerbroeken voor heren met knopen in plaats van rits en dat vindt Mathijs érg lastig.
Daarom blijf ik voorlopig zijn broeken maar maken. Maar dan heren- in plaats van kinderbroeken. In het vervolg ga ik de Burda 8187 gebruiken. Een fijn patroon dat ik ook gebruik voor de broeken van mijn man. En ook wil ik de broeken voortaan wat sportiever maken, van tactel en met alleen pipingband als versiering. Maar voorlopig kan Mathijs weer even vooruit, dus kan ik nu aan wat anders gaan denken.
En dat zijn shirts van mooie tricootjes die ik gisteren heb binnen gekregen van de Stoffenkraam. Ook had ik nog een aardig stapeltje tricots liggen, dus voorlopig stof genoeg voor leuke shirts voor mezelf en de meiden. En tja, Elisa is nu óók al zo groot, gelukkig kan ze nog wel grote meidenshirts aan, maar ook voor haar kan ik wel op zoek gaan naar volwassen patronen. Het is echt een nieuw tijdperk met drie grote kinderen.

2 opmerkingen:

  1. WEer veel leuke vrolijke stofjes en de broeken zijn weer erg mooi.
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, en niet alleen andere patronen, maar ook ander soort stofjes en kleurtjes...

    De broeken zijn weer goed gelukt, hoor! Bij Ramon past ook uit de winkel niks, moet altijd vermaakt worden (laat ik tegenwoordig doen, 10 cm innemen!!)

    En wat een mooie kleurige stapel lapjes!! Héérlijk!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen