zondag 27 juni 2010

Snelle korte broek




Bijna 30 graden buiten en Mathijs loopt in zijn gymbroek. "Ja, ik heb geen andere korte broek" zegt hij als hij mijn vragende gezicht ziet. Oeps, foutje... natuurlijk past hij die broeken van vorig jaar niet meer. Vervolgens komt Elisa naar beneden in oude kleren van haar zus. Ja, die topjes van vorig jaar zijn allang weggegeven omdat ze niet meer pasten. Oeps.... Ach, stof genoeg in voorraad dus aan de slag.

Bijna 30 graden buiten en ik zit binnen achter de naaimachine...
De korte broek voor Mathijs is af, hoera!!! De stof is een antracietgrijze silicon poplin. Zonder zakken is natuurlijk sneller, maar één zak die goed dicht kan vond ik toch wel noodzakelijk. Hij moet tenslotte zijn sleutels en schoolpas ergens kwijt kunnen. Snel maar even iets bedacht en erop genaaid. Het is wel te zien dat ik haast had, omdat ik geen spelden heb gebruikt zijn de stiksels niet allemaal even recht.

Nu Elisa nog. Stof is al uitgezocht, eerst maar even buiten wat eten en tijdschriften doorbladeren om een geschikt (en vooral snel) patroontje uit te zoeken.


2 opmerkingen:

  1. Dat heb je flitsend gedaan!!! Ik heb mazzel met Ramon, die heeft gewoon de broeken van vorig jaar aan. Ze zijn wel iets korter geworden, maar zakken in de taille nog steeds af!!!

    Daardoor hoef ik geen andere te maken.... pffff!

    Succes met patroontjes zoeken!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd flitsend, ben benieuwd wat je voor elisa gaat maken,
    groetjes judith

    BeantwoordenVerwijderen