dinsdag 3 april 2012

Yu-Gi-Oh Kaartenmapjes


Mijn zoon vroeg al weken of ik eens een mapje wilde maken voor zijn Yu-Gi-Oh kaarten. Nu maak ik al niet zo veel voor mijn zoon, dus dit wilde ik wel graag proberen. Mijn zoon is erg zuinig op zijn kaarten, hij vindt het vreselijk als er een kreukje in zit. Het zou dus een functioneel mapje moeten worden die de kaarten goed beschermt en waar er veel in passen. Ondertussen kwam de vriend van mijn zoon vragen of ik voor hem ook niet een mapje wilde maken. Dan kunnen ze de kaarten meenemen als ze het kaartspel samen willen spelen. Omdat de jongens al 16 zijn moesten de mapjes ook niet te kinderachtig worden.

Na een paar weken denken (dat is het meeste werk, zeg ik altijd maar) aan de slag gegaan. Patroontje getekend, en toen eerst van skai geprobeerd, maar dat was geen doen. Toen gekozen voor deze dunne maar stevige stretch-spijkerstof, en dat ging veel beter. De vakjes waar de kaarten in zitten heb ik van dubbele stof gemaakt zodat de binnenkant ook mooi glad is. Zo kunnen de kaarten niet beschadigd worden door eventueel uitstekende naden. Een oude placemat heb ik verknipt voor de versteviging.

De jongens zijn er erg blij mee gelukkig. Overigens heb ik vandaag het mobielhoesje uit het vorige bericht afgeleverd: die paste perfect en viel goed in de smaak. Lekker bezig zo de laatste tijd: heerlijk toch om mensen blij te maken :)

3 opmerkingen:

  1. prachtig gemaakt! en idd niet te kinderachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemakt hoor. Functioneel, mooi, strak. En je hebt een goede reputatie bij de pubers als ze zelf komen vragen of je de hoedjes wilt maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik bedoelde natuurlijk hoesjes ipv hoedjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen