woensdag 19 juni 2013

Elfenjurkjes



Toen ik deze creaties aan mijn dochter liet zien, omschreef ze ze als "elfenjurkjes". En aangezien ik dol ben op elfjes, vind ik dat wel een hele leuke omschrijving. Ik ben erg blij met de resultaten, de jurkjes zijn helemaal "mijn ding".

Het bovenste jurkje is gemaakt van geborduurd tule. Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, het lag al een tijdje in de kast. Omdat de stof lastig te verwerken is en de naden doorschijnen, heb ik gekozen voor een eenvoudig model. Dit werd jurk 21 uit Knipmode juni 2013. Ik vond het mooi dat deze vleermuismouwen heeft, en je dus geen armsgatnaden krijgt.
De hals vond ik te diep en heb ik hoger gemaakt.Omdat ik niet zoveel stof had, heb ik iets van de plooien van middenvoor afgehaald, daarbij heb ik geen plooien gemaakt maar rimpels. De onderkant heb ik iets wijder uit laten lopen. Er is dus weinig over van het oorspronkelijke patroon.

Het onderste jurkje is volgens het patroon Carmen, van Mamu Design. een heerlijk modelletje om mee te variëren. Het heeft wijde vlindermouwtjes en ik heb onderrand mouwen en jurk afgezet met kant. De hals heb ik afgewerkt met picot-elastiek. De stof is een Stenzo tricot en heb ik gekocht bij Herbert Textiel.

De jurkjes kan ik goed combineren, nu met een spaghetti-jurkje van de Zeeman eronder en een korte legging die ik eerder maakte. Als het kouder is met de groene broek uit mijn vorige bericht over de anders-dan-anders trui. En dan kan ik onder de jurkjes een lichtgroene Carmen met lange mouwen aan die ik heb gemaakt, en die ik later eens op de foto zal zetten.


1 opmerking:

  1. Dat zijn twee leuke jurkjes geworden en wat fijn dat je er zo lekker me kunt combineren.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen