zondag 18 maart 2012

Een zak met geld...

voor een van mijn medestudenten van de kruiden opleiding. Zij gaat deze week trouwen en we besloten om haar een cadeautje te geven in de vorm van een door ons allen getekende kaart, een speciaal samengestelde 'liefdes-theemix' en een geldbedrag.


Het geld moest natuurlijk wel leuk verpakt worden. Ik stelde voor om een geldbuideltje te maken en dat werd met enthousiasme ontvangen. In mijn hoofd had ik al een schattig wit kanten buideltje met roze hartjes, maar nee, dat zou niet zo'n goed idee zijn aangezien de dame in kwestie helemaal niet zo van het zoete is. Het is een stoere dame die dol is op de spirituele Indianenwereld.

Ik ging dus op zoek naar Indianenborduursels waarbij langzaam het idee ontstond om veren te gaan gebruiken. Ik kon het toch niet laten om een hartje te borduren, en heb twee veren in een hart laten samenkomen. Het was even zoeken naar het juiste hart en - toeval bestaat niet - net op dat moment werd op Sancho een tip gegeven naar een site met leuke gratis borduursels. Daar stond een prachtig hartje bij waar ik graag gebruik van gemaakt heb.


Het buideltje is gevoerd met een dun camel katoentje en ik heb er een oranje koord doorgehaald met kralen en, om er nog wat extra symboliek aan te geven, een muntje met de tekst : "Love beyond the moon & stars". En nu maar hopen dat het in de smaak valt...

2 opmerkingen: