zondag 4 maart 2012

Multi-culti dagen in Den Haag

De afgelopen dagen was ik met mijn twee dochters in Den Haag, en we hebben er een paar heerlijke multi-culti dagen van gemaakt. Als eerste zijn we naar de markt geweest en naar de Paul Krugerstraat, waar we hebben rondgesnuffeld in de vele buitenlandse marktkramen en winkeltjes.



Vervolgens thuis (dat wil zeggen in de studentenflat van mijn dochter) een authentieke maaltijd klaargemaakt met bhindi en chapati's. Bhindi (ook wel okra genoemd) had ik al héél lang niet meer klaargemaakt of gegeten, wel zo'n 20 jaar geleden voor het laatst! Ik woonde toen in Pakistan en het was daar mijn favoriete groente. Hier heb ik het nooit in de winkel zien liggen, tot nu dus op de Haagse markt. Ik wilde het natuurlijk meteen meenemen en thuis klaarmaken! Gelukkig vonden de meiden het ook erg lekker.

Tot slot naar de bioscoop geweest naar de gewoon in Pathé draaiende Bollywood film 'Tere naal love ho gaya'.

De volgende dag zijn we nog even naar China Town geweest, een heel apart gedeelte in de binnenstad. Je gaat een echte Chinese poort door waarna je in straten komt waar allemaal Chinese lantaarns hangen. Er zijn veel uiteenlopende winkeltjes en dienstverlenende zaken waarbij het alleen al leuk is om naar binnen te gluren.

Jammer dat we nu weer thuis zijn, maar we gaan dit zeker weer eens herhalen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten