woensdag 9 januari 2013

Infinity Scarf


Ik ben zo enthousiast over de infinity scarf! Je kunt hem van allerlei stoffen maken en je kunt hem op verschillende manieren dragen, waar je ook bent, binnen of buiten, alles kan.

Dus heb ik besloten om er nog een paar te maken. Even mijn stoffenkast ingedoken en daar lag nog een heerlijk gebreide roze/paarse stof. Die lag erop te wachten om een infinity scarf te worden!

Wil je ook zo'n leuke infinity scarf ofwel oneindige sjaal maken? Het is heel eenvoudig! De beschrijving vind je hieronder:




Hoe maak je een infinity scarf?



Kies een leuk stofje. Alle stoffen zijn goed, als ze maar soepel vallen. 












Knip een stuk ter grootte van 145 x 45 cm (incl. naad). Je kunt zowel in de breedte als in de lengte knippen.
Natuurlijk ben je vrij om naar wens een langere/kortere of smallere/bredere sjaal te knippen.


Stik de lange kanten van de stof op elkaar.
Houd hierbij de stof met de goede kanten op elkaar.


Haal nu eerst de sjaal binnenstebuiten.
Schuif de sjaal dan met de uiteinden in elkaar. De goede kanten liggen nu weer op elkaar.





 Stik de uiteinden op elkaar, maar laat een stukje open om te keren.















Keer de sjaal door de opening naar buiten. Naai de opening dicht.

En klaar is je infinity scarf!


6 opmerkingen:

  1. O, dat is misschien wel een leuk idee voor het restant stofje dat ik heb aan gebreide stof. Moet eens kijken hoe groot het is, want ik heb vaak sjaals om als het kouder is.

    Ik heb ook eens ergens gezien dat de sjaal gedraaid was (ik denk voordat je de uiteinden aan elkaar stik een slag draaien of zoiets) en dat geeft ook een heel leuk effect.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker leuk om van restjes te maken, Nicole! En de sjaal is inderdaad gedraaid. Je doet hem dubbel om en dan draait ie vanzelf :)

      Verwijderen
  2. Leuk Sandra, moet ik ook maar eens proberen.

    Groetjes, Roelfina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Ik heb ze ook al gemaakt van twee verschillende tricotjes.. Erg leuk en fijn om te dragen..

    Groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee en heerlijk warm, dank je wel!

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op zich inderdaad simpel maar dat laatste gedeelte lukt me meestal niet....die uiteinden aan elkaar maken blijft voor mij een drama. Oja....en nog een vraag: als je de afmeting van het stof aanhoudt...kan de sjaal dan 2x om de hals?

    BeantwoordenVerwijderen