woensdag 1 april 2009

Project: de perfecte broek (2)


De tweede versie van de stretchbroek is klaar, en beter gelukt dan de vorige.


Wat heb ik veranderd?

1. De stof voor de binnenkant tailleband en voeringzakken vervangen door een dunne maar stevige silicon poplin.
2. Middenvoor iets verkleind.
3. De riemlusjes alleen uit de bovenkant van de tailleband laten steken, de onderkant op de tailleband gestikt.
4. De nieuwe volgorde van in elkaar zetten bevalt prima, ik kan overal beter bij en ik kan zo de middenachternaad en de zijnaden beter aanpassen.
De broek is een stuk beter zo, hij past goed en zit lekker. De tailleband is steviger, hij rekt niet mee omdat ik deze tegengevoerd heb met niet rekbare stof (bij de vorige broek rekte de tailleband wel mee ondanks versteviging met plakvlieseline).

Toch is de broek nog niet helemaal perfect, want er is nog wat plooivorming aan de zijkant, net onder de tailleband. Misschien kan ik bij de volgende broek de tailleband aan de zijkant een centimeter laten zakken? Of heeft iemand nog andere suggesties?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten