zondag 13 december 2009

Laagje over laagje...


Stoffen voor nog meer truien hangen weer aan de lijn te drogen. Ondertussen maar even iets anders, voor Elisa drie Farbenmixpatronen die ze over en los van elkaar kan dragen. En voor mijn nichtje volgen ook nog een paar kledingstukjes.

Als eerste een basistuniek van balletjestricot, de Svenja.
Als variatie heb ik de stolpplooi middenvoor vervangen voor naaldplooitjes en die met breedtestiksels zigzaggend vastgezet. Best leuk geworden vind ik!

Eroverheen een Quiara. Ik heb het model met korte mouwtjes gemaakt maar dan twee mouwtjes over elkaar, kort en iets langer. Het shirt is iets korter dan de Svenja zodat er nog een randje van de Svenja te zien is. Als het weer warmer wordt kan Elisa de Quiara ook aan zonder iets eronder.

De mouwtjes en de zoom heb ik afgewerkt met een rolzoompje, zodat het leuk krult.
Elisa heeft zelf het motief voor de rhinestones uitgekozen dat ik op het voorpand gemaakt heb.

En dan nog een Amelie, van wat dunnere fleece. Een zakje en een applicatie van dezelfde stof als de Svenja. De hals en armsgaten heb ik alleen afgelockt, in de onderrand heb ik met de coverlock een zoompje gemaakt.

Alle laagjes over elkaar heen geeft een leuk effect:

6 opmerkingen:

  1. Geweldig! vooral hoe je de bovenkant van de Svenja hebt gedaan, echt heel leuk bedacht en het staat prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!!! OOk de bovenkant is super! Staat haar ook erg mooi,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is van het shirt de bovenkant mooi gemaakt, zeg!! Ontzettend mooi!! En al die laagjes over elkaar. Super. Net hoe koud het is, zoveel laagjes heeft ze aan, staat haar prachtig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauww wat een super leuke shirts en combinaties. De Svenja met de naaldplooitjes is super!!, prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben ook helemaal weg van de naaldplooitjes.
    De laagjes werken idd erg goed zo. En bovendien drie laagjes zijn warmer dan 1 dikke trui.
    Jij bent dus helemaal klaar voor het koude weer van deze week.
    groetjes Kronova

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zooo wat is dat mooi gemaakt ,en wat staat elisa dat schitterend ,heel mooi hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen