vrijdag 5 oktober 2012

Paarstinten

Voordat ik aan de lapjes van de Stoffenkraam begin, ben ik even de kast ingedoken. Ik had namelijk nog een lapje liggen dat ik een keer deels verknipt heb (patroondelen in tegengestelde richting geknipt, stom he). En ik had het idee gekregen om van dit toch wel mooie stofje, een lang shirt te maken met contrasterende mouwen. Gelukkig kon ik er nog makkelijk een voor- en achterpand uit halen. Voor de mouwen heb ik een prachtige Stenzo tricot gebruikt.
Omdat er in de dessin stof een subtiele paarse kleur zit, heb ik er een vestje bij gemaakt van een prachtige lavendelpaarse kleur nicky velours. Ik vind ze eigenlijk wel mooi, al die paarstinten.
In mijn stoffenvoorraad vond ik nog een tricot in grijs met paars, die ook leuk zal staan onder dit vestje. Eens even kijken of ik daar nog een leuk patroontje voor kan vinden.

Het patroon voor het vestje komt uit de Diana 80. Voor het shirt heb ik Fashion Trends nr. 7 gebruikt.

3 opmerkingen:

  1. Jij zit ook niet stil hè, wat een leuke set, de contrasterende mouwen zijn super bij dit shirt! En het vestje lijkt me heerlijk dragen. Ik ga ook maar eens kijken wat ik nog aan stoffen heb liggen (best veel denk ik ahum).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super geworden! Dat is mijn favoriete combi paars/grijs/zwart! Ik heb zelfs (al van een paar jaar terug) van precies die kleur in nicky ook een kort vestje, grappig is dat om nu bij jou te zien :) Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, ik moet eerst ook bepaalde lapjes wegwerken voordat ik aan een "nieuw(er)" lapje begin. Maar het shirt is mooi geworden. Leuk dat contrast van de mouwen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen