zondag 23 november 2014

Shirt nieuwe Burda met een vleugje van mezelf

Normaal ben ik niet zo van de Burda, maar in de nieuwste (12/2014) zag ik een shirt (nr 122) waar ik helemaal weg van was. Enkele details wilde ik anders hebben, zoals de grote schuine col, die een schouder bloot laat. Ik heb hier een iets kleinere, rechte col van gemaakt. Het shirt heb ik 12 cm verlengd, waarmee ik dacht een tuniek te hebben, maar de lengte blijkt die van een jurk, helemaal prachtig dus want ik ben dol op tricot jurken.
De stof had ik nog in de kast liggen, een gemêleerde antracietgrijze gebreide stof. Het was een stuk van 2.30 m. en na wat puzzelen kreeg ik gelukkig het hele kledingstuk eruit. Uiteindelijk is het vanwege de dubbele laag een heerlijk warme jurk geworden waar ik erg blij mee ben. De col, die ik eigenlijk maar wat geïmproviseerd heb, vind ik zo ook heel goed geslaagd.


3 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Zal zeker heerlijk dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het een geweldig leuk model en dan ook nog lekker warm.
    Daar zal je veel plezier van hebben.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen